Ana içeriğe git

Forgot your username or password?

Dersleri ara Kapat Giriş yap Kapat
Design FILS
  • Dersler
  • trTürkçe ‎(tr)‎
    • enEnglish ‎(en)‎
    • esEspañol - Internacional ‎(es)‎

Design FILS Nedir?

Teknoloji her geçen gün ilerlemekte ve tüm ülkeler gibi ülkemiz de yeni teknolojilerin getirdiği değişiklikleri takip etmektedir. Toplumların gelişmesi bu değişimlere uyum sağlayarak mümkün olacaktır. Ancak bu değişimlerin toplum olarak benimsenmesi yenilikçi yaklaşımların ülke politikalarına yerleşmesiyle mümkündür ve bu sürecin en önemli aktörleri geleceğin aktif işgücü olan okul çağındaki öğrencilerdir. Öğrencilere yenilikçi esnek öğrenme alanları yaratarak onları 21.yüzyıl becerilerine sahip, özgüvenli bireyler olarak yetiştirmek eğitim alanında politika belirleyicilerin görev ve sorumluluğudur.

Devamını oku

Proje Eğitmenleri

MEB YEĞİTEK - Pan-Avrupa Eğitmen Listesi

Sümeyye Hatice ERAL

Merve DİLEK EFE

Dr. Tunç Erdal AKDUR

Büşra SÖYLEMEZ

Ceyda ÖZDEMİR

Özge TAŞTAN

Şükran KOÇ

Zeynep SAV

Taner GÜRSES

Ayşe SAYLIK

Türkiye Eğitmen Listesi

Abdulhalik Kürşat Arık

Mesut Üstün

Adil Tuğyan

Murat Kuvvetli

Aybüke Çapar Çetin

Mustafa Atlı

Azime Tulan

Mustafa Kemal Pişkiner

Bilge Akıncı

Mustafa Soruç

Birsen Durmaz

Nida Demir

Bora Uğur Bodur

Nurcan Uysal

Büşra Kavan Alkan

Oktay Aksoy

Canan Han

Özcan Çiçek

Demet Betül Güler

Özge Ince

Duygu Efetürk


Elif Dursun

Özgül Mutluer

Elif Fergane

Özlem Akin

Engin Bayra

Öznur Cam

Fadime Üstüner

Sedef Solak

Fatma Aslan Uçar

Seher Demir

Güniz Çalışkan Kılıç

Seher Yıldız Şal

Günnur Sönmezler

Selda Topal

Hediye Taşkın

Selen Avcı

Hüseyin Delil

Selin Sarıça

Işil Gülmez

Sertaç Ateş

Lamia Büşra Yeşil

Sevinç Özdemir

Latife Çeri

Yasemin Altindal Doğaner

Mahmut Uzun

Yasin Kaplan

 

Zehra Kaya

 

Zuhal Özbay

ZS Dr E Benese - Pan-Avrupa Eğitmen Listesi

Petra Boháčková

Bohuslav Hora

Çekya Eğitmen Listesi

Gabriela Střelcová

Gabriela Hanzlíková

Sylva Sýkorová

Pavel Kučera

Ondřej Vasiluk

Zuzana Jánošková

Růžena Slavíčková

Milada Polačková

CAFI - Pan-Avrupa Eğitmen Listesi

Conchi  Fernández Munín

Esperanza Vázquez Iglesias

Saleta González Carnero

İspanya Eğitmen Listesi

Sergio García Liñares

Leo Vázquez Chousal 

Marta Comesaña Gato


FLL Wien - Avusturya Eğitmen Listesi

Margit Pollek

Chris Pollek

Regina Brandtweiner

Bernhard Racz

Sabrina Laschet

Elena Revyakina

Siegfrid Opelka

Hermann Morgenbesser

Christoph Cuscoleca

Bernhard Racz

Proje Ortakları

MEB YEĞİTEK - TÜRKİYE

Design FILS projesi koordinatör kurumu olarak Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü (YEĞİTEK), Milli Eğitim Bakanlığı'nın eğitimde teknoloji kullanımını, entegrasyonunu ve yaygınlaştırılmasını destekleyen çalışmalardan sorumlu birimidir. Eğitimde uygulanan yeni teknolojik gelişmeleri izlemek ve değerlendirmek, ülke genelinde eğitimde teknolojik fırsatların etkin ve yaygın olarak kullanılmasını sağlamak ve her öğrencinin bilgi teknolojilerinden faydalanmasını sağlamak temel çalışma alanları arasındadır.

YEGITEK öğretmen yetiştirme deneyimiyle projenin yaygınlaştırılmasında ve yaygınlaştırılmasında önemli bir rol oynayacaktır.

MEB YEGITEK'in bu projedeki başlıca rolleri:

  • Proje ekibi ve yönetim planını oluşturmak
  • Yönetim planı ve faaliyetleri takip etmek
  • Proje ekibi ile ilgili konulara karar vermek
  • Faaliyetlerde sorumlu paydaşlara destek vermek
  • Yaygınlaştırma faaliyetlerini yürütmek
  • Proje bütçesini yönetmek ve proje ekibini bütçe yönetimine dahil etmek
Centro Autonómico de Formación e İnnovación - İSPANYA

Centro Autonómico de Formación e İnnovación bir öğretmen eğitim ve yenilik merkezidir. Bölgesel Galiçya Hükümeti Eğitim Bakanlığı'ndaki Öğretmen Eğitim Ağının bir parçasını oluşturur. CAFI, Galiçya'daki tüm üniversite dışı seviyelerde 36.000 profesyonelin koordinasyonunda ve öğretmen eğitiminden sorumludur.

Ayrıca Galiçya bölgesindeki tüm öğretmenlere yüz yüze bölgesel etkinlikler, çevrimiçi kurslar ve kurum içi eğitim şeklinde eğitim vermektedir. Merkez, bölgedeki çevrimiçi öğretmen eğitiminden ve sonrasında öğretmen eğitim ağına uygulanacak olan eğitim modellerinin uyarlanması ve geliştirilmesi dahil olmak üzere yenilikçi programların ve yenilikçi reform girişimlerinin tasarlanması ve değerlendirilmesinden sorumludur.

CAFİ’nin bu projedeki rolü;

Online ve yüz yüze öğretmen eğitimlerinin planlanması ve uygulanmasına katkıda bulunmak

Avrupa Okul Ağı - BELÇİKA

Avrupa Okul Ağı (www.europeanschoolnet.org) Avrupa çapında 34 Eğitim Bakanlığının ağıdır ve Avrupa düzeyinde eğitim yeniliklerine öncülük etmektedir. Büyük bir uluslararası düşünce kuruluşu olan European Schoolnet, üye Eğitim Bakanlıkları, Avrupa Komisyonu ve endüstri ortakları adına eğitimde kilit Avrupa hizmetlerini yürütmektedir.

EUN Avrupa'daki yenilikçi eğitimde değişim ve işbirliği yapmalarını sağlamak için Ulusal bir kamu yetkili ağı oluşturma ve genişletme konusunda çalışmaları vardır. Yenilikçi BİT uygulamalarını tanımlayıp test ederek, etkileri hakkında bilgi paylaşarak ve öğretme ve öğrenme uygulamalarının yaygınlaştırılmasını teşvik ederek 34 üyesini desteklemektedir.

Avrupa Okul Ağı’nın bu projedeki başlıca rolü;

Yenilikçi sınıf eğitimleri için metodolojik çerçeve oluşturmak

Hacettepe Üniversitesi - TÜRKİYE

Hacettepe Üniversitesi (H.U), Türkiye'nin en eski ve önde gelen üniversitelerinden biridir. Hacettepe Üniversitesi'nin vizyonu, bireylerin hem ulusal hem de uluslararası alanda üye olmaktan gurur duydukları, değişime ve gelişime önderlik eden lider bir üniversite olmaktır.

Hacettepe Üniversitesinin bu projedeki rolü;

Senaryo tabanlı öğrenme etkinliklerinin esnek öğrenme ortamlarına uygun hazırlanması ve teknoloji kullanımı konusunda katkıda bulunmak

Future Learning Lab Wien - AVUSTURYA

Viyana Öğretmen Eğitimi Üniversitesi, Eğitim, Öğretim ve Sürekli Mesleki Gelişim alanlarının yanı sıra öğretmenlik mesleğinin ve ilgili diğer meslek alanlarının taleplerinin sürekli olarak karşılanmasını sağlar. Üniversitesinin en güçlü yönlerinden biri, tüm eğitim alanlarında ve tüm yaş gruplarında araştırmaya dayalı eğitim yeterliklerinin mesleki uygulamalara güçlü bir şekilde entegre edilmesinde yatmaktadır. Bununla birlikte, Gelecek Sınıf Laboratuvarı Projesinde sunulan pedagojinin temel işlevlerinden biri olan senaryoya tabanlı eğitim sisteminin işlenmesi konusunda da etkindir.

Ayrıca Galiçya bölgesindeki tüm öğretmenlere yüz yüze bölgesel etkinlikler, çevrimiçi kurslar ve kurum içi eğitim şeklinde eğitim vermektedir. Merkez, bölgedeki çevrimiçi öğretmen eğitiminden ve sonrasında öğretmen eğitim ağına uygulanacak olan eğitim modellerinin uyarlanması ve geliştirilmesi dahil olmak üzere yenilikçi programların ve yenilikçi reform girişimlerinin tasarlanması ve değerlendirilmesinden sorumludur.

Üniversitenin bu projedeki başlıca rolü;

Esnek öğrenme alanları için öğrenme senaryolarının hazırlanması ve öğretmen eğitimleri düzenlemek

Universidade de Lisboa - PORTEKİZ

Universidade de Lisboa Avrupa'nın önde gelen üniversitelerinden biridir. Lizbon Üniversitesi, Eğitim Enstitüsü aracılığıyla Portekiz'de öğretmenlerin eğitimini desteklemek için özel olarak tasarlanmış ilk ve tek yenilikçi öğrenme ortamını, FTE-Lab'ı, Gelecek Öğretmen Eğitim Laboratuvarı'nı geliştirmiştir.

Lisboa Üniversitesinin bu projedeki başlıca rolü;

Eğitimler için pedagojik rehber hazırlamak

Základní škola Dr. Edvarda Beneše - ÇEKYA

Základní škola Dr. Edvarda Beneše  geleceğin sınıf laboratuvarı olan, BİT teknolojilerini kullanan, teknolojiyi kullanma ve esnek sınıf ortamlarına entegre etme konusunda uzman öğretmenlere sahip donanımlı bir okuldur.

Bu projedeki rolü;

  • BİT ve artırılmış gerçeklik konusunda katkıda bulunmak,
  • esnek öğrenme alanlarının oluşturulması,
Innovative Pedagogies and Active Learning In Flexible Learning Environments

Innovative Pedagogies and Active Learning In Flexible Learning Environments

Whole Approach to the Future Classroom Lab

Whole Approach to the Future Classroom Lab

Learning Scenarios

Learning Scenarios

Elements of Physical Design of the Learning Space

Elements of Physical Design of the Learning Space

Technology Enhanced Pedagogy

Technology Enhanced Pedagogy

Technology Usage in Flexible Learning Spaces

Technology Usage in Flexible Learning Spaces

Proje Hakkında

  • Proje Hedefleri
  • Proje Faaliyetleri
  • Proje Çıktıları
  • Öğrenme Senaryoları
  • Türkiye’nin 10. Stratejik planında ve tasarlanmakta olan 11. Stratejik planında da yer alan; ‘ Bilim, Teknoloji ve Yenilikçilik’ başlıkları altındaki işgücüne olan ihtiyaç doğrultusunda bu ihtiyacı en ekonomik yöntemle karşılamak.
  • 2023 Eğitim Vizyonu’nda da tasarlanması öngörülen ‘bilginin beceriye dönüştürülmesi’ hedefiyle paralel tasarlanan yenilikçi öğrenme ortamlarında problem çözme, eleştirel düşünme, üretkenlik, takım çalışması ve dijital beceriler kazanma gibi 21. Yüzyılın gerektirdiği becerilerin kazandırılmasını desteklemek
  • Proje ortaklarının da katkılarıyla öğretmenlerin disiplinlerarası öğrenme senaryoları geliştirme becerilerini güçlendirerek esnek öğrenme alanlarında bu senaryoların uygulanmasını desteklemek
  • Avrupa Birliği çerçevesinde esnek öğrenme alanlarındaki iyi örneklerin ve uygulamaların yaygınlaştırılmasını desteklemek
  • Dijital alanda yenilikçi uygulamalar kullanarak çağın gereklerine uygun öğrenme ortamları tasarlamak ve bu öğrenme ortamlarında yenilikçi öğrenme senaryolarıyla geleceğe dönük öğrenim kapasitesini artırarak öğrencilerin hem akademik başarılarını hem de yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmeye yönelik çalışmalar yapmak.

Proje Yürütme Planlaması / MEB YEGITEK

  • İhtiyaç analizi yapılması

Yenilikçi Öğretmen Eğitimleri için Metodolojik Çerçeve / AVRUPA OKUL AĞI Öğretmen eğitimleri

  • Yenilikçi Öğrenme Alanlarına BİT entegreayonu -UNIVERSIDADE DE LISBOA
  • Esnek Öğrenme Alanlarında Pedagoji ve Alan Tasarımı - CAFI
  • Geleceğin Sınıf Laboratuvarlarına Bütüncül Yaklaşım – AVRUPA OKUL AĞI
  • SenaryoTabanlı Öğrenme Eğitimleri-Future Learning Lab Wien
  • Online Öğretmen Eğitimleri – MoNE YEGITEK

Senaryo Geliştime / FUTURE LEARNING LAB WIEN

  • Senaryo analizi ve yazımı

Çevrimiçi Eğitim Platformunun kurulması / MEB YEĞİTEK

  • Hazırlanan yenilikçi senaryo ve içeriklerin platforma yerleştirilmesi,

Projenin değerlendirilmesi ve yaygınlaştırılması / MEB YEĞİTEK

  • Konferanslar, eğitimler, çevrimiçi platformlar kullanılarak yaygınlaştırma faaliyetlerinin yürütülmesi
  • 20-21 Haziran 2022 tarihlerinde İstanbul Adile Sultan Kasrı Öğretmenevi'nde gerçekleştirilen Uluslararası Design FILS Konferansı
  • Yenilikçi sınıf eğitimleri için metodolojik çerçeve:  TR, EN, DE, CZ, ES, PT 
  • Eğitmenler için pedagojik rehber:  TR, EN, DE, CZ, ES, PT 
  • Eğitimler için değerlendirme ölçeği 
  • Senaryo tabanlı öğrenme etkinlikleri
  • Çevrimiçi eğitim platformu

Eğitimde yenilikçi uygulamaları 21. Yüzyıl becerilerini destekleyen STEAM Eğitimiyle ve çok-disiplinli öğrenme alanlarıyla bütünleştirerek bilgi be iletişim teknolojilerinin kullanıldığı yeni öğrenme alanları yaratmak ve bilimsel, yaratıcı, eleştirel düşünme gibi üst düzey becerilerin geliştirilmesini sağlamak projenin temel hedefleri arasındadır. Yetişen bireylerin dijital yeterliliklere sahip olması ve teknolojiyi doğru kullanması toplumda sağlıklı bireylerin yetişmesi bakımından oldukça önemlidir. Bu kapsamda önce istenen yeterliğe sahip öğretmenlere ve eğitim ortamlarına ihtiyaç vardır. Gerekli altyapının oluşturulmasına yönelik eğitici eğitimleri proje sürecinde öğretmenlere sağlanacaktır.

Bununla birlikte sürdürülebilirliğin sağlanması için yazılacak olan eğitim senaryolarının öğrencilerin ilgisini çekecek düzeyde, oyunlaştırılmış ve gerçek hayatla ilişkilendirilmiş olmasına önem verilecektir.

Öğrenciler zihinsel olarak sorgulamaya hazır bireylerdir ve STEAM eğitimi çatısı altında yapacakları her uygulama onların öğrenme arzularını pekiştirecek ve yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmelerine destek olacaktır.

Projenin amaçlarıyla tutarlılığının değerlendirilmesi, eksiklerinin giderilmesi ve geliştirilmesi için pilot uygulamalar yapılacak ve alanda uzman ekipler tarafından değerlendirilecektir.

Aşağıda, Geleceğin Yenilikçi Öğrenme Alanlarına ilişkin temel anlayışların sınıfta nasıl uygulamaya konulacağını gösteren 12 ilham verici öğrenme senaryosu ve bu öğrenme senaryolarını destekleyen bir literatür tarama çalışması yer almaktadır. Bu senaryoların tamamı, mevcut eğitim trendlerinden [akımlarından] yola çıkan ve erken çocukluk eğitiminde, ilköğretim ve ortaöğretim düzeyinde öğretmenler tarafından ya da öğretmen eğitiminde eğiticiler tarafından denenebilecek yenilikçi pedagojik yaklaşımları bir araya getirmektedir. Bu öğrenme senaryoları, Yenilikçi Sınıflarda Eğitim için Metodolojik Çerçeve (Dokümana tercih ettiğiniz dilde erişmek için tıklayınız: TR, EN, DE, CZ, ES, PT ) ile uyumludur ve öğrenme alanları ile eğitimde teknoloji kullanımının dikkatli bir şekilde değerlendirilmesini gerektiren yaklaşımları kapsamaktadır.

Literatür Taraması (Dokümana tercih ettiğiniz dilde erişmek için tıklayınız: TR, EN, DE, CZ, ES, PT), Öğrenme senaryolarında açıklanan yaklaşımlar hakkında size teorik ve pratik bilgiler vermeyi amaçlamaktadır.

12 Öğrenme Senaryosu, aktif öğrenme ders planlarınızı tasarlarken size öğrenme yaklaşımlarının türü, etkinlikleri, içeriği ve alan kullanımı (altı öğrenme alanı kavramları) ve teknoloji hakkında bazı fikirler vermeyi amaçlamaktadır. Senaryolar tanıtım videoları ile desteklenmektedir.

Okullar için Örnek Senaryolar (tüm seviyelerde)

İletişim

Türkiye Cumhuriyeti Milli Eğitim Bakanlığı Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü
Emniyet Mah., Milas Sokak, No.8 06560 Yenimahalle / ANKARA
Tel: 0 (312) 296 94 00/ 94 04

DesignFILS Proje Ekibi

Proje Koordinatörü:  Sümeyye Hatice ERAL

Proje Yürütme Ekibi: Merve DİLEK EFE, Dr. Tunç Erdal AKDUR, Büşra SÖYLEMEZ, Nevzat ÜNSAL

Sürekli Mesleki Gelişim Ekibi: Büşra SÖYLEMEZ, Ayşe SAYLIK, Özge TAŞTAN

Copyright © DesignFILS 2020. All rights reserved. "Designing Learning Innovative Learning Spaces" funded by the Erasmus+ Programme of the European Union. However, European Commission and Turkish National Agency cannot be held responsi­ble for any use which may be made of the information contained therein.

Giriş yapmadınız. (Giriş yap)
Veri saklama özeti